vrijdag 24 mei 2013

Het Raam 25 mei 2013

Toen ik vanmorgen op stond, was het voor een fraaie dag in mei  4°C  warm.
Met een (relatieve)luchtvochtigheid van  90%, half tot zwaar bewolkt en een zwak windje,  3 m/sec uit het noordwesten, heb ik nog steeds niet het gevoel dat de winter echt over is.
Gisteren moesten de boomgaarden in de Betuwe worden besproeid omdat het te hard vroor. 
Volgens mij was het met Kerst warmer.
De luchtdruk is 1016 hPa. 
Als ik naar de weerkaart  hieronder kijk, zie ik voor de komende dagen weinig verbeteringen.
Maar we moeten het er mee doen.


Luchdruk in kaart (isobaren)


Het Raam is er een van duizend in een dozijn.


Er is veel verkeer op de Waal. Overigens kunnen we merken dat het de afgelopen dagen in Duitsland en Zwitserland ook niet bepaald droog is geweest.
Het water staat behoorlijk hoog.
De boeren moeten het goed in de gaten houden.
Het gras staat al knap hoog en er loopt al veel vee in de uiterwaarden.



Dit was het plaatje vanaf het balkon gisteravond bij een ondergaande zon.
Gisteren hebben we veel regen en zelfs hagel gehad. Ik heb nog niet gecontroleerd wat de schade aan het fruit kan zijn.




De maan is vol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten