maandag 13 mei 2013

Het Raam 13 mei 2013


De temperatuur  is 11°C  met een (relatieve)luchtvochtigheid van  99% verklaart dat de nevel die boven het land hangt. Ook regent het regelmatig.
De wind waait, ruim 6 m/sec uit het westen. Tijdens buien waait het tot wel 11 m/sec.
De luchtdruk is 1012 hPa.

Het is geen honden-opvoed-weer.
Julius heeft er geen zin in om uit te gaan. Voor de statistiek heeft hij vanmorgen vroeg voor zijn ontbijt een stevige plas en een keutel, die geen naam mag hebben, geproduceerd.
Na een half uurtje na het eten was het zijn grote beurt.
Het regende en mijnheer had er geen zin in. Hij spurtte de tuin uit, de trap op naar de dijk. De laatste drie treden waren hem te hoog, dus moest ie hulp hebben. 
Verwachtingsvol liep ie naar de voordeur om snel binnen gelaten te worden.
Om niet het risico te lopen dat ie straks toch zijn behoefte wil doen en ik de hele kamer af kan zoeken waar mijnheer het niet meer op kon houden, stop ik hem in de ren.
Hij is het er niet mee eens, maar hij moet wel weten dat ik de baas ben.
Hij kan nu weer zijn gang gaan, maar geeft er de voorkeur aan om verontwaardigd te doen of ie slaapt, maar ondertussen mij ligt te observeren of ik mijn krant al uit heb en mogelijk plannen heb om hem weer de regen in te jagen.
De psychologen in de familie zijn met vakantie, dus.............




Van het uitzicht word ik al niet blij. 

Mijn nog steeds meer dan pijnlijke rug, helpt ook niet mee om vrijwillig vrolijk de wereld in te kijken.

Kortom, armoe en chagrijn troef.

Koffie...................!


Op de achtergrond begint die lelijkerd van Max die dagelijkse debiele geheugentest. 

Meer koffie, de TV uit en de radio aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten