maandag 13 mei 2013

Het Raam 14 mei 2013


Je bent wel vroeg op met zo'n jong monster in huis
07.00 uur dan is Julius uitgelaten, dan heeft ie gegeten en ben je weer in een spurt naar buiten gerent omdat dat ie dreigt nog eens te gaan  poepen
Dan heb je een half uur met mijnheer rond gelopen, waarbij hij alles wat ie tegen komt probeert op te eten.
Dan ben je het zat en gaat naar binnen, waarbij Julius al het Noah-loopje beheerst om in evenveel sprongen als dat er treden zijn, de tuin uit te snellen.
Dan heb je uiteindelijk het drolletje, wat ie in de tuin had moeten leggen, op geruimd en drink je je kop koffie waar je dan wel aan toe bent en schrijf dit op om te konstateren dat je in de "je-vorm" schrijft, waar je zo'n hekel aan hebt en dus weer opnieuw begint.


Ik ben tegenwoordig s'morgens wel vroeg op met zo'n jong monster in huis
07.00 uur dan is Julius uitgelaten, dan heeft ie gegeten en ben ik al weer in een spurt naar buiten gerent omdat dat ie dreigt nog eens te gaan  poepen.
Dan heb ik een half uur met mijnheer rond gelopen, waarbij hij alles wat ie tegen komt probeert op te eten.
Dan ben ik het zat en het dreigt te gaan regenen. Ik ga naar binnen, waarbij Julius al het Noah-loopje beheerst om in evenveel sprongen als dat er treden zijn omhoog de dijk op de tuin uit te snellen.
Dan heb ik uiteindelijk het drolletje, wat ie in de tuin had moeten leggen, opgeruimd en drink ik mijn eerste  kop koffie waar ik dan wel aan toe ben en schrijf dit op. 


De temperatuur  is 7°C  met een (relatieve)luchtvochtigheid van  90%. Het is bewolkt en het regent af en toe.
Vannacht heeft het heel hard geregend.
De wind waait met 3 m/sec uit het zuidwesten. 
De luchtdruk is 1009 hPa. De weerkaart voorspelt ook weinig goeds voor de komende dagen.
We staan volledig onder invloed van lage druk.

Luchdruk in kaart (isobaren)


Er zal iedere dag wel wat regen vallen, en veel zon zullen we niet zien.
Als ik Dominique was bleef ik lekker in Portugal. Daar zal alleen zaterdag misschien wat regen vallen, maar voor de rest is het weer daar niet slecht.





Zowaar, de lucht breekt open en de zon schijnt.
Het zal niet voor lang zijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten